[O2] 1,4 TSI 1200 obrotów na "Dzień Dobry"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wilq
    Drive
    • 2009
    • 62

    #26
    Chce Was zapewnic ze nie jest to normalne. Wprawdzie mam 1.6 FSI ale mam ten sam problem. Zimny silnik, na dworzu powyzej 10 stopni i odpala na 1200-1400 obrotow. Jak jest zimniej niz 10 stopni to odpala normalnie - i stad wiem ze nie jest to normalne. Im zimniej tym bardziej powinien podnosic obroty a nie odwrotnie. I dzieje sie to czasami, przynajmniej u mnie.

    Bylo to normalne przy jednopunktowym wtrysku ale nie przy wielopunkcie. Rowniez nie jest to dogrzewanie sondy lambda, u mnie dogrzewa sonde przy obrotach 1000, a jak nie dogrzewa to ma 700-800. Potwierdzone z "technikiem" w serwisie.

    Z moim autem bylem w serwisie i powiedzieli ze to najprawdopodobniej czujnik temperatury silnika. Zanim mi go wymienia to chca to potwierdzic zebym nie wymienial czesci ktora moze byc jednak dobra... albo skasowac za dluzsza naprawe.

    Jak uda mi sie wreszcie wyeliminowac ten objaw to dam znac co to bylo, ale to moze jeszcze chwilke potrwac.

    Pozdrawiam
    Mariusz.
    sorki za brak polskich liter

    Komentarz

    • gieu
      Rider
      • 2009
      • 607
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #27
      Zamieszczone przez maselek2
      Zamieszczone przez Tichy
      "...fakt podwyższonych obrotów nikogo nie dziwi, dziwne jest tylko, że załączają się odwrotnie, niż normalnie (tzn. nie po długim a po krótkim postoju i raczej jak jest ciepło)..."
      To że CAXA powyżej 18°C startuje na podwyższonych obrotach wszyscy posiadacze tego silnika już chyba wiedzą. Ale dziś odkryłem coś nowego . Drugi dzień temperatura 37°C na wyświetlaczu i silnik odpala bez podwyższonych obrotów

      U mnie ten górny próg, po przekroczeniu którego auto zapala na niskich obrotach to jeżeli dobrze pamiętam 28°C.
      Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

      Komentarz

      • Ceed1
        Rider
        • 2012
        • 461

        #28
        wilq. Poczytaj najpierw wszystkie posty. Nie zapewnaj nas, że nie jest to normalne jesli tak nie jest. Konstruktorzy wymyślili to tak sobie i w zależności od temperatury zewnetrznej objawy są lub nie. Nie mu tu nic do rzeczy nasz "chłopskie" rozumowanie, że jak zimniej to wtedy większe obroty. Nie tędy droga. Na forum zostało to ładnie opisane co jak i kiedy oraz dlaczego. W mojej Felicji przez 11 lat i 213 tys też tak miałem i samochodzik śmigał aż miło. Wtedy to moja Fela była przystosowana do normy EUR3. Tak że nic nie wymieniaj tylko jeździj.

        Komentarz

        • gziip
          Classic
          • 2010
          • 21

          #29
          Do wilq.

          Zamieszczone przez gziip
          Było już. To normalny, zdrowy objaw dobrze pracującego silnika.

          Tu sobie przeczytajcie moje wyjaśnienie, opierające się na zeszytach serwisowych i szkoleniowych VW:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...wysokie+obroty
          Co za koleś, wszystko wyjaśnione, podane łącznie ze źródłami a on i tak swoje "bo mu w serwisie powiedzieli". Chcesz, wymieniaj sobie wszystkie czujniki po kolei może się coś poprawi.

          "Wymień Pan czujnik" - ulubiona diagnoza głupich speców z ASO. Gdzieś wyczytałem, że wysokie obroty to wina (sic!!) starego i rozładowanego akumulatora.

          Tak myślę, że chyba zostanę elektrykiem samochodowym. Zawsze się tacy klienci znajdą, którym można wcisnąć każdy kit i wziąć pieniądze...

          Sonda, owszem by pracowała, musi zostać rozgrzana ciepłem spalin to prawda. To prawda, że na wolnych obrotach spaliny są za zimne, jest ich za mało i sonda lambda nie pracuje ale dotyczy to wyłącznie bardzo starych sond jednoprzewodowych bez dodatkowego elektrycznego podgrzewania. Wszystkie współczesne sondy są podgrzewane elektrycznie by pętla automatycznej regulacji składu mieszanki działała również na biegu jałowym. Współczesne sondy są gotowe do pracy już po ok 15-30 sekundach od uruchomienia zimnego silnika, katalizatorów zaś prądem się nie podgrzewa tylko spalinami.

          A zimą im zimniej, tym więcej paliwa się leje do cylindrów na ssaniu a wolne obroty są prawie nie podwyższone. Podejrzyj sobie VAG-iem w blokach pomiarowych. Nawiasem mówiąc, tak się też szybko sprawdza czujnik temperatury.

          Komentarz

          • kasper64
            Drive
            • 2010
            • 78

            #30
            Nie krytykujcie może jednak chłop coś odkryje.
            kasper64

            Komentarz

            • tomkr82
              Drive
              • 2009
              • 52

              #31
              Ten typ tak ma, w zeszłym roku dla upewnienia się poprosiłem w salonie o odpalenie znajdującego się tam nowego auta. Przy temperaturze >17 stopni także uruchomil się na wysokich obrotach. Samochod byl nowy z roku produkcji 2011 r.
              Toma

              Komentarz

              • konradinio
                Classic
                • 2012
                • 9

                #32
                Ja mam nówkę O2FL (2012, 4 kkm) 1,8 TSI 150 km i też kilka razy zaobserwowałem zwiększone obroty do 1200 przez kilka sekund. Jeżeli to jest wada, to czeka ich spora akcja naprawcza

                Komentarz

                • wilq
                  Drive
                  • 2009
                  • 62

                  #33
                  Nie chodzilo mi o wywolanie debaty ani ze chcialem kogokolwiek pouczac. Chociaz mozna takie wrazenie odniesc czytajac mojego posta.

                  Oczywiscie ze moge sie mylic, bo nie myli sie tylko ten co nic nie robi. Nie chodzi mi konkretnie o ten przyklad ale czasami mi nie wystarcza stwierdzenie TTTM.

                  Pozdrawiam
                  sorki za brak polskich liter

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #34
                    Zamieszczone przez konradinio
                    Ja mam nówkę O2FL (2012, 4 kkm) 1,8 TSI 150 km i też kilka razy zaobserwowałem zwiększone obroty do 1200 przez kilka sekund. Jeżeli to jest wada, to czeka ich spora akcja naprawcza
                    czyli normalnie, też tak mam.

                    Wczoraj po 10h stania na słoneczku odpaliła z 1000obr. innym razem 1200 obr.
                    Niezależnie od obrotów spalanie chwilowe jest podobne tj. ~3,5l/h
                    Swoją drogą ciekawi mnie od czego zależy poziom obrotów rozruchu zimnego silnika.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Zorr
                      Niezależnie od obrotów spalanie chwilowe jest podobne tj. ~3,5l/h
                      Ostatnio mnie ta kwestia nurtuje :roll:
                      Też dawniej spalanie chwilowe bezpośrednio po uruchomieniu silnika miałem w OII 1,4 TSI CAXA 122 KM na poziomie ok. 2 - 3l/h.
                      Z czasem jednak spalanie chwilowe zaczęło wzrastać i od wiosny-lata wynosi na chwilę nawet 6 l/h (co około 2. rozruch, bez względu na temperaturę otoczenia i porę roku).

                      Nie byłoby w tym nic niepokojącego, gdyby nie (co najmniej ryzyko) zanieczyszczanie oleju paliwem przy tak dużych dawkach paliwa.
                      W ASO niczego nie wykryli, brak błędów.

                      Stąd mam prośbę do kolegów, a szczególnie do posiadaczy 1,4 TSI 122 KM CAXA:
                      Czym jest spowodowany wzrost tego chwilowego spalania paliwa po uruchomieniu silnika do ok.6 l/h, czy ma na to wpływ kondycja akumulatora (mam jeszcze ori 44 Ah z 2009 r.), etc. :?:

                      Czy u Was też występuje tak podwyższone chwilowe spalanie paliwa (rzędu 6 l/h) :?: - prośba o zmonitorowanie tego parametru przy uruchamianiu silnika,

                      Jakim sprawdzonym środkiem dodawanym do paliwa czyścicie ewentualnie ukł. paliwowy z wtryskiwaczami ?

                      Wiem o dogrzewaniu katalizatora, ale o tak podwyższonym spalaniu chwilowym paliwa (6l/h) raczej nie było mowy :roll: .

                      Dzięki.

                      Komentarz

                      Pracuję...